OPC Catalunya llança la proposta de crear un document de consens per gestionar de manera més eficient les room nights

OPC Catalunya ha llançat la proposta de crear un document de consens i bones pràctiques que permeti gestionar millor la problemàtica de les room nights durant l’organització d’esdeveniments professionals.
Aquest suggeriment ha estat una de les conclusions de la tradicional jornada tècnica anual celebrada a Barcelona, que ha reunit més de 80 professionals del sector MICE.

Aquest protocol de mínims seria el resultat d’un grup de treball integrat per les OPCs i el sector hoteler, amb l’opció d’integrar els convention bureau com a nexe d’unió entre tots dos per al desenvolupament d’un document d’intencions.

Les conclusions relatives a l’accés a les habitacions també han inclòs:

  1. S’han de tenir en compte les circumstàncies específiques i temporals, el model de negoci i les dimensions de cada hotel.
  2. Les OPCs han de ser transparents i comprometre’s amb unes peticions que siguin coherents amb la dimensió de l’esdeveniment.
  3. Acordar una política raonable pel que fa als dipòsits de reserva per part de l’hotel i, en concret, delimitar quines partides del pressupost afectaria: sales, FB i habitacions. Aquest és un requisit que OPC Catalunya considera molt important en base a disposar de certes condicions especials per part de l’hotel comparades amb les que aquest hotel pot aplicar a un esdeveniment MICE internacional, l’agència del qual no coneix ni ha estat un client fidel i habitual de l’establiment.
  4. Per part del sector hoteler, es va plantejar la possibilitat de fer alguna reunió puntual entre OPC, hotel i client final previ a l’organització de l’esdeveniment per comentar i raonar les condicions – polítiques de reserva aplicades a l’establiment corresponent.

D’esq. a drta. Jaume Boltà, vicepresident d’OPC CAT i president de Bocemtium; Merixell Miró, Cristoph Tessmar, Juan Pablo Hernanz i Guillem Torres, president d’OPC CAT i CEO de Torres Pardo.

D’esq. a drta. Oriol Setó, secretari d’OPC CAT i director d’Acto Serveis, i Ramón Vidal, general manager de Torre Melina Gran Melià, durant la benvinguda als assistents.

Aquestes iniciatives han sorgit durant la taula rodona Garantir habitacions: condició sine qua non per contractar sales? Buscant fórmules de consens.

En la seva intervenció, Cristoph Tessmar, director del Barcelona Convention Bureau, ha afirmat que vincular la reserva d’una sala per a un esdeveniment local a un compromís mínim d’un nombre d’habitacions pot ser contraproduent, ja que el mateix hotel corre el risc de perdre’l sempre un gran client.

Meritxell Miró, director de sales corporate & MICE Eastern Spain – Meliá Hotels International, ha apuntat que la disponibilitat d’una sala per a esdeveniments depèn de molts factors, entre ells la temporalitat, és a dir, la conjuntura per la qual travessa l’hotel al moment de la reserva.

Juan Pablo Hernanz, director nacional de vendes de Marriott Auditorium Hotel & Conference Center (Madrid) ha comentat que una solució que s’està plantejant des del Madrid Convention Bureau consisteix a oferir opcions i packs per deslocalitzar els esdeveniments nacionals, que tradicionalment es volen organitzar a Barcelona i Madrid, cap a les àrees metropolitanes de les dites províncies, donant exemples com Alcalá, Aranjuez o Sitges.

Finalment Guillem Torres, director de Torres Pardo SL i president d’OPC CAT, ha apuntat que el problema afecta sobretot els esdeveniments organitzats per empreses locals a Madrid i Barcelona, ciutats amb una grandíssima demanda MICE Internacional, per la qual cosa el sector hoteler sempre sol·licita un bloqueig d’habitacions, moltes vegades força alt, i que els esdeveniments internacionals accepten.

Però les empreses locals per a esdeveniments locals es poden trobar en una situació de desavantatge, OPCs que de fet són i han estat partners fidels d’aquests hotels durant molt de temps, però no poden garantir un bloqueig alt dhabitacions per a un esdeveniment local. I fins i tot s’arriba a desestimar aplicar un minimum revenue en base a una despesa alta a FB perquè l’allotjament és el marge més ampli de negoci per a l’hotel i aquesta és la seva condició sine qua non.

En resum, és obligat iniciar un acostament entre OPC locals i els hotels MICE més representatius, ideal sota el paraigua dels Convention Bureau respectius, per plantejar els possibles escenaris de futur i intentar aplicar un procés que compleixi les expectatives i necessitats de totes les parts, hotels i OPCs.

D’esq. a drta, Deborah Chicote i Rafel Peris.

 

Sostenibilitat i greenwashing

Amb anterioritat, la primera taula rodona Més enllà del greenwashing. Eines per assolir la sostenibilitat ha estat moderada per Rafel Peris, CEO de Grup RIC i tresorer d’OPC CAT.

Déborah Chicote, Business Development – Corporate Catalunya Convention Bureau (CCB), ha explicat en què consisteixen les 4 eines gratuïtes creades per CCB que ajuden a mesurar les accions implementades per afavorir la sostenibilitat de les reunions i esdeveniments.

Les eines són:

  1. Guia per organitzar esdeveniments sostenibles.
  2. Checklist de la sostenibilitat.
  3. Calculadora de la sostenibilitat dels esdeveniments.
  4. Guia de compensació d’emissions GEH.

Properament estarà disponible la versió app i es faran formacions al sector per saber com utilitzar aquestes eines en profunditat.

Chicote ha recordat que el respecte pel medi ambient ja és un dels requisits obligatoris inclosos a la licitació del client final per organitzar els esdeveniments.

Presentació de solucions

La jornada també ha exposat una sèrie de novetats per al sector MICE. Meritxell Miró ha repassat les noves obertures del grup arreu del món. Anna Bayarri, directora de vendes de Meliá Hotels International, ha detallat les reformes dutes a terme al Palau de Congressos pel que fa a solucions tecnològiques implementades i ampliació i adequació d’espais exteriors.

L’hotel Torre Melina Gran Meliá també ha estat objecte d’una profunda posada al dia després d’una inversió de 40 M€. Comptarà amb un nou restaurant per a 120 persones i amb un rooftop que podrà albergar fins a 400 persones que podran gaudir d´unes espectaculars vistes a la ciutat comtal.

Meritxell Miró

Aleix García-Cros, CEO de Rent Multimèdia, empresa que exerceix com a interlocutor únic com a assessor tècnic per a esdeveniments, producció i creació de continguts, ha donat a conèixer els serveis i funcionalitats de l’empresa encarregada d’implementar les solucions audiovisuals al Torre Melina Gran Meliá i el Palau de Congressos.

Aleix García-Cros

La jornada ha finalitzat amb una visita a les dues instal·lacions, objecte d’una profunda transformació que els torna a la primera línia nacional i internacional de l’organització d’esdeveniments professionals.

 

 

 

 

 

 

Desplaça cap amunt
Scroll to Top